fredag 15 augusti 2008

Monsuntid??

Visst var det för bra för att vara sant.. En dag efter att Lars och Zora anlänt till Sverige och vi stack till torpet kom regnet... Nu tycker jag det kan vara helt okej med lite blandat väder med både sol och någon regnskur, men dessa två veckorna har varit helt bedrövliga. Vi har haft soltillfällen två dagar (och då endast i några timmar) och sedan har det regnat så mycket att vattenmätaren runnit över... Usch vad jag ogillar denna typen av svenskt sommarväder!!

Väderprognosen för sista veckan ser inte mycket bättre ut tyvärr och vi funderar allvarligt på att styra kosan mot Bryssel några dagar tidigare för det blir segt att sitta inne i torpet och stirra ut på ösregnet dagarna i ända. Detta är sista året vi tillbringar tid där utan andra elektroniska bekvämligheter än stereon. Nu ska det minsann skaffas både mobilt bredband och teve!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är imponerad att ni klarat två veckor utan uppkoppling. Jag tror jag och Kurt hade fixat två dagar. Kanske...