onsdag 19 november 2008

Glamourfest

Som ni maerker gar ligger inte blogginlaeggen i kronologisk ordning foer nu aer det loerdagens fest som gaeller. Efter fyra och en halv timmes charterflyg tillbaka till Bryssel med Oskar som inte satt still mer aen en minut i taget och med suckande medpassagerare i saetet bredvid var det dags foer mig att komma in in andra andningen, ta en dusch och dra pa mig cocktailblasan foer arets fest i Bryssel... Det var dags foer reklambyrans Morris & Chapmans arliga temafest, iar med tema Kuba 31december 1958, dvs precis innan revolutionen da befolkningen tog tillfaellet i akt att fira nyar i oeverdad infoer ovissheten om vad som vaentade.. Med klaedkod smoking och aftonklaenning och med champagne som serverades festen igenom var det en fest som hette duga minsann och trots att jag inte alls trott jag skulle bli langlivad daer sa var jag inte hemma foerraen klockan tva pa natten.

Jag kan ocksa nu intyga att det faktiskt staemmer att man inte blir bakis om man bara haller sig till champagne foer jag drack det ena glaset efter det andra och madde hur bra som helst i soendags. Simon (som har reklambyran) beraettade att han beraeknat 2 flaskor champagne per gaest.. Detta plus att det fanns en fri bar....Det var fantastiskt roligt och jag och Kerstin (Lars var barnvakt) roade oss kungligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusigt värre :-) Verkligen ursnygg klänning!

Kattis sa...

Tackar! Ja, den kaenns som ett riktigt kap faktiskt. 100 pund pa Monsoon i London aer ju inte farligt. Hoppas bara den far anvaendas igen snart. Det aer ju ofta langt mellan festtillfaellena numera...