fredag 24 april 2009

Tillbaka i storstan

Tillbaka i Bryssel igen efter två härliga semesterveckor i Sverige känner jag mig sisådär lagom jobbinspirerad. Det tar evigheter att ladda ner alla mail, även om det är en klar fördel att vara borta en längre period eftersom det innebär att vissa av de brådskande ärendena nu inte längre är aktuella;). Vädret är fantastiskt somrigt och på mina lunchpromenader ser jag åtskilliga människor som ligger och solar i parkerna och det gör inte att arbetsmotivationen stiger direkt...

Ytterligare en omorganisation verkar nu vara på väg på företaget och det lär göra att mina målsättningar och inriktning kommer att förändras. För vilken gång i ordningen har jag tappat räkningen på för just nu är det mer ett kortsiktigt ekonomiskt tänkande som styr dagordningen snarare än en långsiktig satsning på strategiskt miljöarbete. Och det är allt lite synd tycker jag, men det är väl bara att gilla läget och anpassa sig efter klimatet....

Idag är det fredagsmys hemma med Oskar som gäller. Just nu omfördelar Oskar alla kryddburkarna i skafferilådan, men eftersom det gör att jag får blogga i fred låter jag honom hållas:) .Senare står ett lekplatsbesök på programmet och jag funderar på att baka pannkakor till mellanmål i eftermiddag. I helgen blir det lite shopping samt inköp av terassblommor följt av BBQ hemma hos Barbara och Mark på söndag. Vädret ska bli kanon och jag ser fram emot en härligt avkopplande helg.


På tal om avkoppling så hade vi alla det såhär mysigt i Eggvena under semestern. Som ni ser så verkar Oskar redan nu ha talanger för trädgårdsarbete. Zora är också en favorit som synes och Oskar försöker använda henne som ponny så ofta han kommer åt...

2 kommentarer:

a-lo sa...

Nu har du definitivt bott utomlands för länge :-) "Baka pannkakor"?? Men hoppas de blev goda iaf!

Kattis sa...

Hmmm, man säger alltså inte så på svedalska? Steka pannkakor är det nog istället.....