torsdag 2 april 2009

Vår

Äntligen är våren här! Det tog banne mig sin tid iår och jag tycker de sista regntunga månaderna har släpat sig fram i slowmotion, men nu har jag en känsla av att det kommer att rulla på ganska snabbt och innan man vet ordet av så är sommaren här. Nu får man ju hoppas att sommaren blir lite bättre än de monsunfyllda varianterna vi har upplevt de senaste åren, men såhär i början på våren känns det alltid hoppfullt och jag drömmer mig bort till vår torpidyll, komplett med blå himmel och luddiga moln, sköna dopp, hallonplock, en trave semesterböcker och läskande drinkar i trädgården...

Jag börjar så sakteliga varva ner inför vårt påsklov i Sverige. Jag har fått en riktig släng av hemlängtan den sista månaden så det ska verkligen bli härligt att frossa i allt svenskt ett par veckor (fem meter med lösgodisutbud på videohörnan, kanelbullar, påskmat, skogspromenader, rena trottoarer och frisk luft, svensk tv etc.). En annan sak man ser fram emot är ju såklart att få ett påskägg med en massa gottigt godis. Nu kanske vissa tror att man växer ifrån sådant i vuxen ålder, men så är alltså inte fallet, nej påskägg är litegrann som att bygga snögubbar; det är alltid lika roligt:) .

Ibland kan man tro att man har två hundar hemma. Oskar har en tendens att bära runt vissa av sina nallar i munnen (för att härma Zora som bär sin leksaksand så), men när han börjar äta på hundsätt får man sätta stopp innan det blir mat precis överallt. Som här:

Inga kommentarer: