torsdag 15 november 2012

Hitta tiden...

Jag har skrivit flera blogginlägg den sista veckan. I tanken... Däremot har inga av dessa inlägg lyckats hitta plats på bloggen. Det känns allt lite tomt här den sista tiden och det är svårt att hitta energin till bloggandet när jag ofta är så trött på kvällarna (som sagt, det är ju november)..

Jag skulle ha bloggat om hur bra min ledarskapskurs på IFL har varit och hur värdefulla de insikter och kontaktnät jag har med mig därifrån känns. Jag skulle också reflekterat över hur viktigt det är att ha personer i sin närhet på jobbet som stöttar och uppmuntrar ens arbete. Jag har blandade erfarenheter där, men trots viss frustration har jag ett par riktigt bra kollegor som har fattat det här med positivt ledarskap. Jag är tacksam över det stödet. "Det ska vara roligt att gå till jobbet" sa X i telefon häromdagen. Och det ligger något i det. Alla dagar är inte lika kul såklart, men att ha systematiskt tråkigt, stressigt eller tungt i perioder längre än några veckor tror jag inte är ett bra tecken.

Nåväl, just nu är det stressigt på jobbet, men ganska roligt samtidigt. Teamet fungerar bra och vi har bra sammanhållning och samarbete. Och nästa helg åker jag och Lars till London på första gången på två år. Shopping, museum, träffa gamla kompisar och champagnebar står på schemat. Härligt!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Ha det så kul i London. Det är skönt att ibland komma iväg på tu man hand.Vi skall tänka på er när vi sitter i solen på Lanzarote.
Kram