måndag 5 november 2012

Novembermörker

Varje år är det likadant. Efter en ganska hyfsad oktober tänker jag att det här med hösten var ju inte så farligt iår. Snart är det ju första advent och vips är det jul igen. Men så gör jag misstaget - varje år - att räkna bort november... Som är lika seg och höstdeppig - varje år;). Man skulle ju kunna tro att jag med tanke på att jag fyller år i november skulle vara en person som gillar denna månad, men icke. Att vintertiden slår till samtidigt är ju sista droppen och jag känner hur energin bara rinner ur mig och jag fastnar allt som oftast i soffan efter jobbet och får inget vettigt gjort.

Nej, november är ingen höjdare. Det är kallt, regnigt, grått och mörkt och bara en transportssträcka till december. Synd att denna energilåga månad inte sammanfaller med lågintensiv period på jobbet. Nu är tvärtom en tid när jag måste vara extra effektiv, strategisk och på G inför årsmötet om tre veckor. Fast man kan ju alltid hoppas att stressen gör att veckorna går fortare. Ser nu fram emot Oskars födelsedag och min och Lars Londonweekend. Två ljusglimtar i novembermörkret.

Vi hade iallafall en mysig Halloweenhelg i Heidelberg förra veckan. Till och med lite soligt ibland. Det blev mest familjeaktiviteter, men jag åkte också med svärmor och svägerska till Mannheim för lite shopping. Blev imponerad av butiksutbudet och kommer garanterat att återvända:).
Vi var på djurpark och klappade åsnor. 









Imponerades av hur stort vingspannet på fåglar kan vara...
Vi letade också upp Heidelbergs finaste lekplats nere vid Neckarfloden.
Det får erkännas att när solen skiner och löven fortfarande sitter kvar på träden så kan november vara ganska fint....

1 kommentar:

Gunilla sa...

Håller med dig om att november är en mörk och tråkig månad.Snart är det advent och då känns det lite bättre när alla ljusstakar tänds. Hoppas att vi får lite snö snart som lyser upp. GRATTIS på födelsedagen.Vi flaggar och hurrar.
HURRA,HURRA,HURRA.
Kramar från oss.