fredag 11 januari 2013

Gott Nytt 2013

Det har varit ont om blogginlägg här den sista tiden. Igen... Inte bra för nu har jag väl tappat hälften av min trogna bloggläsarskara. Typ fyra personer;).... Anyway, det blev en paus över jul när laptopen inte togs med till Svedala, men nu lovar jag bättring. Ett blogginlägg i veckan är minimum.

Önskar er alla ett bra år. Själv hoppas jag på mindre stress och dåligt samvete och mer balans i allmänhet och mer vardaglig glädje i synnerhet. Här kommer en liten fotokavalkad från vår semester.
Jag älskar att få komma ut i snön.
Oskar gillar också riktig vinter.
Första gången Nina gör en snöängel. Tycker fortfarande att det är en härlig känsla (och ja, det var jag som visade barnen hur man gör..).
Det gick undan i backen på snowracer. Svårt att säga vem som hade roligast, barnen eller de vuxna..
Axel har blivit en riktig charmör. Men står inte stilla många sekunder så svår att fånga på bild.
Kul att kusinerna har så roligt ihop. Vi hoppas få se dem i Bryssel i vår.
Vi lyckades övertala tomten att svänga förbi iår också.
Min fina mamma.
Mys med morfar.

Det blev mycket bakande i torpet. Piratmuffins, bullar och smartieskakor.
Blir det tråkigt i torpet så tar man fram en styck madrass, en styck fluffig 70-talsfilt och fixar hopp- och kullerbyttetävling. En 7:a här..
...en 6:a för den eleganta armföringen...
....en svag fyra här eftersom man inte får poäng endast för grimaser utan faktiskt måste våga hoppa lite högre också (ursäkten att man är för lång och slår huvudet i taket räknas inte)..
...men det här hoppet är ju dock en klar 10:a. Vilken inlevelseförmåga, vilken elegans, vilket mod (jag löpte också risken att slå huvudet i taket)..

4 kommentarer:

Jennifer sa...

Roligt att läsa om dig och din fina familj igen!
Skönt att ni haft det bra.
Gott Nytt 2013!
Kram, Jen

Anonym sa...

Kul att du kommit i gång med bloggandet igen.Fina bilder särskilt hoppbilderna från torpet. Försök att hålla lagom jobbtempo framöver. Kramar från Pappa

a-lo sa...

Välkommen tillbaka! Grejt att ni fick så mycket snö! Jag var avis på det när vi hade regn i princip varenda dag hela julen.

Anonym sa...

Kul med uppdatering & bilder! Vi vill gärna komma i vår, har ni tips på bra biljetter...? Vi har letat lite, men det är inte lätt att hitta... Kram Karin (inte lätt att kommentera med mobilen)