tisdag 30 april 2013

När jag blir stor....

Kommer ni ihåg alla de där Mina Vänner-böcker man skrev i på låg- och mellanstadiet? Och kommer ni ihåg vad ni skrev att ni ville bli när ni blev stora? Är det någon som blivit det ni skrev då? Själv skulle jag bli veterinär och det är ju rätt långt ifrån den statsvetare jag blivit. Fast jag har ju hund iallafall så djurintresset har ju präglat mig i vuxen ålder också iochförsig.

Ikväll frågade jag Nina och Oskar ville bli när de växer upp. Och svaret, som verkar lite tidstypiskt, blev följande: Oskar: "jag ska bli superhjälte", Nina: "jag ska bli prinsessa". Känns ju ungefär lika troligt som om jag med min icke-matematiska läggning skulle ha kunnat bli veterinär. Fast å andra sidan har jag inte riktig koll på vilken utbildning man behöver för just de här två "yrkena";)....

I söndags hade vi både sol och varmt här så vi var ute en hel del i trädgården. Oskar gillar att fota och det här är vad han tog kort på då.
En riktigt fin bildkavalkad tycker jag. Och allt gjort på egen hand med pappas stora kamera.

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Mycket fina bilder,kanske Oskar med sitt intresse för naturen kan bli en bra naturfotograf.Vem vet?
Kramar till alla.

Kattis sa...

Ja, idag har vi gallrat rädisorna. Oskar tyckte så synd om de vi gallrade bort att jag var tvungen att rädda en handfull och plantera i en ny kruka;).

a-lo sa...

Vad är gallra? ;) När man frågor Sophie om yrkesval varierar det veckovis och har hittills inkluderat astronaut, jobba på McDonalds, polis. Vi kanske hoppas lite på att det kommer dyka upp ett fjärde alternativ så småningom ;)

a-lo sa...

Vad är gallra? ;) När man frågor Sophie om yrkesval varierar det veckovis och har hittills inkluderat astronaut, jobba på McDonalds, polis. Vi kanske hoppas lite på att det kommer dyka upp ett fjärde alternativ så småningom ;)