måndag 1 september 2008

Dagisstart och omstruktureringar

Idag boerjade Oskar pa dagis. En och en halv timme spenderade han daer sjaelv med de tva froeknarna foer foersta gangen och det gick jaettebra. Sa bra att vi kunde hoera honom gapskratta redan i farstun naer vi kom foer att haemta honom till och med :)

Det kaenns ju skoent att han verkar trivas redan och nu vaentar ytterligare nagra dagar med 3-4 dagistimmar per dag och sedan aer det dags foer normala dagar. Jag skulle inte bli foervanad om det kommer nagra bakslag med mer mammig- och pappighet, men pa det stora hela kaenns det som det kommer att ga bra och att han kommer att fa det bra daer. Sahaer troett kan man vara efter en sapass spaennande dag....
Nu kommer det ocksa bli laettare att fa en baettre jobb/familjbalans hoppas jag foer det har inte varit nagon picknick att jobba heltid hemma och samtidigt ta hand om en foer var dag aennu mer mobil bebis som varannan minut vill in under koeksbordet foer att leka med Zora. Zora aer vaerldens snaellaste hund, men aeven hon troettnar pa Oskars entusiam och behoever fa ligga ifred. Aeven om Oskar kryper som ett haengbukssvin, dvs han har magen i golvet sa kan han pinna pa fort som bara den, speciellt da om Zora aer i synhall..

Pa jobbet aer det mycket snack om "nytaenkande", "omstruktureringar" och "resurser" som det sa fint heter naer man ska avskeda personal. Trots att det gar bra foer foeretaget har nagon pa hoegsta marknadsfoeringsniva bestaemt sig foer att det minsann ska sparas in pa folk bade haer och daer och ingen verkar ga saeker oavsett rank eller senioritet. Sa da aer det tur att jag inte sitter i det teamet aeven om vi inte heller vet helt saekert foerraen slutet av september om vi maste spara resurser pa var avdelning eller ej. Hotet verkar inte sa stort i nulaeget, men man kan aldrig veta foer vinden kan vaenda snabbt. Allt detta paverkar mig i vilket fall som helst eftersom min roll och arbetsuppgifter haenger samman med marknadsfoeringssidan sa innan deras prioriteringar saetts haenger mina i luften. Pa mina tio aktiva manader pa detta jobbet har nog mina malsaettningar aendrats atminstone tre ganger och det aer inte alltid laett att haenga med i svaengarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin bild på mamma och Trötter