fredag 12 september 2008

Lyxig helg

Det har kommenterats att bloggen inte uppdaterats pa ett tag sa jag taenkte ta mig i kragen och fa till ett inlaegg nu naer jag aer fredagsledig och Oskar sover middag. Ibland aer det sa att man inte orkar saetta sig framfoer datorn pa kvaellarna naer man har suttit och haengt oever den en hel jobbdag, men det aer ju inget kul att ha en blogg om den inte aer nagorlunda "up to date" sa jag ska foersoeka att iallafall ha veckoinslag....

Dessutom maste jag ju bara fa beraetta om var lyxhelg i Ardennerna foerra veckan. Foer att fira att Lars mamma fyllt 65 sa bjoed Lars in hela sin familj till Le Moulin Hideux http://www.moulinhideux.be/ , ett fantastiskt mysigt och elegant hotell med egen Michelinrestaurang i Ardennerna. Det var vaeldigt mysigt och vi njoet av mysigt eftermiddagskaffe i "le salon", treraetters middag och fantastiska viner i restaurangen, dopp i hotellets pool och att kunna umgas hela Brucknerfamiljen i hotellets mysiga laensfatoeljsbibliotek. Oskar uppfoerde sig exemplariskt trots att han akt pa bade foerkylning och feber natten innan och sov gott uppe i rummet och de ganger han vaknade (vi hade givetvis babymonitor med oss) sa sag han till att goera det mellan raetterna :)
Jaha, undrar ni, blev det ingen champagne?? Jojomen, jag passade pa att dricka champagne bade som aperitif och digestif. Fantastiskt god champagne och de stoersta champagneglas jag nansin sett sa det var riktigt lyxigt minsann!!
Givetvis regnade det hela helgen, men det goer inte sa mycket naer man bor pa ett sadant haer fint staelle. Med tanke pa att det gick sa bra att ha med Oskar sa planerar jag och Lars att atervaenda till ett annat lyxhotell nagon gang i hoest, naemligen Karel V hotell i Utrecht, Holland. Det aer onekligen vaeldigt smidigt med hotell som har sina egna Michelinrestauranger;) Inte foer att vi far tillfaelle att aka till sadana staellen ofta, men nu naer man har mindre frihet aen innan man skaffade barn tycker vi bade att man far passa pa och Unna Sig naer man vael aker ivaeg nagonstans.. Vi ser bada med spaenning fram emot var barn- och hundfria helg i London i boerjan pa oktober.. Att traeffa gamla Hullkompisar som Warren, Masood och Clive aer en prioritering sa klart, men vi taenkte ocksa ta tillfaellet i akt att dricka flotta cocktails pa Savoy Hotel, ett riktigt Art Deco monument... Mer champagne daer aer inte omoejligt;) Dvs om jag inte far min planbok stulen som foerra gangen vi var daer, haha...

Jaha, nu kommer Lars snart hem och tar hand om Oskar. Jag ska naemligen till stan och shoppa med Karin som aer haer med jobbet oever helgen. Det har blivit en riktigt mysig tradition att hon kommer och haelsar pa oss och denna gangen blir saekert inget undantag:) Det ska bli skoent att koppla av lite foer denna veckan har varit vaeldigt stressig pa jobbet och pa mandag har vi en stor videokonferensworkshop som jag aer vaerd foer haer i Bryssel sa da blir det fullt upp igen..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Det var supermysigt att ses både fredag & lördag!
Kramar Karin