fredag 19 september 2008

Fredagsavkoppling

Jag har alltid aelskat fredagar. Loerdagar aer ocksa bra, men soendagar har foer mig alltid legat foer naera naesta arbetsvecka foer att jag ska kunna njuta av dem fullt upp. Fredagar daeremot aer veckans hoejdpunkt. Helgen ligger om hoernet och man boerjar staella om fran jobb- till fritidstaenkande. Numera sa kan jag ju njuta aennu mer av just fredagar i och med att det aer min lediga dag da jag aer hemma med Oskar. Sa haer sitter jag nu och kopplar av med en kopp te medans Oskar ligger och snusar pa oevervaningen. Fantastiskt fint hoestvaeder har vi ocksa sa vi kan nog hinna med en ordentlig promenad samt en tur till lekparken foer en av Oskars favoritsysselsaettningar: att gunga, hoegt och laenge:)

Jag har tur som har bra kollegor som inte kontaktar mig pa min lediga dag foer jag kaenner att jag verkligen behoever fa vara ordentligt ledig. Det passar mig inte alls att taenka pa jobb 24/7 och jag har alltid varit noga med att separera jobb och privatliv. Det kaenns aennu viktigare nu naer man har barn saklart och aen sa laenge sa har det alltsa fungerat bra. Det underlaettar saklart att min chef aer i precis samma alder och har tva sma killar sjaelv...

Denna helgen ska vi bara ta det lugnt innan det blir en tur med kompisar till Alsace naesta helg innan den barn/hundfria helgen i London haegrar. Pa soendag aer hela Bryssel bilfritt och det ser jag verkligen fram emot foer det brukar bli en jaettemysig dag (lustigt nog sa aer vaedrets makter alltid med pa noterna foer det aer utan undantag alltid kanonfintvaeder) med massor med folk ute oeverallt. Taenk vad skoent det vore om man kunde slippa bilar varje soendag....

1 kommentar:

Anonym sa...

Lyxigt med jobbfri fredag, förstår att du njuter.

Själv firade jag helgen genom att INTE jobba (bara lite idag...). Har annars i sedvanlig ordning sovit alldeles för lite, men nu pga roliga saker, se blogg.

Imorrn är det måndag igen. Må vi mötas på skypen.

kram