måndag 4 maj 2009

Ett år med blogg

Idag är det precis ett år sedan jag började blogga (tack igen Karin för att du fick mig intresserad av att börja). Det var dagen innan jag skulle börja jobba igen efter mammaledigheten och jag funderade en hel del på hur det skulle gå med den så kallade "work-life" balansen framöver... Nu ett år senare vet jag att det har gått ganska bra även om det är svårt att komma ifrån känslan av att antingen ha dåligt samvete gentemot antingen jobbet eller Oskar, men jag har nog lärt mig att det är okej att vara lagom bra ibland också så att man orkar med...

Jag har väl inte varit världens flitigaste bloggare (60 inlägg har det blivit på ett år) och jag har inte varit tillräckligt ambitiös för att skriva om genomtänkta teman eller påbörjat några intellektuella utläggningar om (det politiska) Bryssellivet utan det har väl mest blivit vardagslivet med familjen som täckts, men det får vara okej det med:). Jag hade ju tänkt skriva om flotta affärsresor kors och tvärs över Europa samt till huvudkontoret i Kalifornien, men det blev ju inte riktigt som jag tänkt på den fronten! Jag har inte rest nånstans sedan sommaren 2007 tyvärr.. Fast imorrn har jag fått tillåtelse att åka hela vägen fram och tillbaka till kontoret utanför Amsterdam över dagen. Jag hoppas verkligen det inte stjälper hela företaget nu när det ska sparas på precis allting. Priset på chokladkakor och kaffe ska nu gå upp i kafeterian här i Belgien eftersom ledningen ansåg att det var en nödvändig åtgärd i dessa kristider. Det känns skönt att veta att nästa gång jag köper en latte så hjälper jag företaget att tackla den ekonomiska nedgången!

1 kommentar:

Karin sa...

Hej! Det har varit roligt att följa dina tankar & Oskars utveckling under året! Kul om jag kan inspirera & komma med tips...

/Karin