tisdag 14 juli 2009

Äntligen semester!

Nu är det äntligen semester;) Fast någon riktig semesterkänsla har jag inte ännu med tanke på Oskars sjukhusvistelse förra veckan och allt vad den medförde vad gäller oro, sömnlösa nätter och stress. Det var skönt att vi såpass snabbt fick reda på att det inte var något allvarligare, men det var ju inte så man hade tänkt varva ner sista veckan innan semestern direkt... Så lagom tills Oskars energinivåer återvänder till normal nivå (om inte ännu högre) känner jag att mina egna energireserver är nästintill förbrukade. Jag har sovit dåligt på sjukhuset och börjar också känna av att jag är sju månader gravid vid det här laget så är fysiskt tröttare än vad jag nog hade varit annars. Dessutom så har jag fortfarande haft jobb jag måste avsluta innan semestern som har gjort mig extra stressad.

Nu är iallafall jobbet avklarat, Oskar är på dagis idag och imorrn för att få busa av sig lite innan det är dags att åka till Sverige, solen skiner och sakta, men säkert känner jag att stressen och tröttheten börjar lätta lite. Jag ser inte direkt fram emot 15 timmar i bilen, men med tanke på att det var scheisseteuer att flyga hem med Oskar med såpass kort varsel (eftersom vi egentligen skulle flugit hem förra fredagen, men det gick ju inte) känns det ändå som bästa alternativet och väl hemma i Svedala har förhoppningsvis mormor och morfar energi nog att underhålla Oskar medans jag och Lars vilar upp oss lite innan det är dags för torpvistelse....

Såhär såg det ut när Oskar kom hem från sjukhuset i söndags. Vi hade ordnat ett litet kalas med en massa ballonger (bababa!! som Oskar säger entusiastiskt) och present för att fira att han var hemma igen.

2 kommentarer:

a-lo sa...

Grattis till semester! Så ni valde bilen till slut iaf, kanske går helt ok om ni kör upp på natten. Ni får tuta när ni kör förbi Malmö, men vi kommer vara i Karlskrona då.

PS. Coola Cookie monster tees. DS

Moldin sa...

Hej!
Längtar efter att träffa er!
Kör försiktigt.
Kramar Moldins