onsdag 4 november 2009

Solstråle och Gnällefia ;)

Nina börjar lämna den första bebisfasen nu. Hon är vaken oftare och utvecklar sin personlighet mer och mer och det är kul att se. Just nu är hon uppe i en utvecklingsfas som gör att hon är rätt ledsen på kvällarna och helst ligger uppkrupen i famnen på mig eller Lars, men det går nog över snart. Tur att vi har ett par extra famnar att utnyttja i helgen då mormor och morfar kommer ner för att träffa Nina för första gången:).

Nina älskar sina två mobiler. En med nyckelpigor som också Oskar var helt exalterad över när han var bebis och en med små träklockor som jag hade i min vagn på 70-talet. Hon har börjat prata med nyckelpigorna och nu börjar också de första leenden dyka upp.

Såhär söt kan man se ut då.
Nu blir det dags för kaffe för mig. Jag är ovanligt pigg idag eftersom Nina sov igenom natten. Sex timmars oavbruten sömn för mig alltså och det är ju onekligen en lyx man inte får njuta av ofta numera!

2 kommentarer:

a-lo sa...

Thank god for small mercies :-) Jag ser också fram emot att träffa er alla snart, särskilt lill-fian.

Passar också på att skicka ett stort födelsedagsgrattis till dig idag!

Kattis sa...

Precis! Efter tre kvällar med en mycket ledsen och högljudd Nina så är det ju skönt att hon iallafall sover igenom nätterna (tre i rad nu).

Som du förutspått blir det definitivt champagne ikväll samt moules frites. Mums!