måndag 4 juli 2011

Nästan semester

"Nina ringa mommo, heeeej mommo!"
Denna killen längtar också hem till Sverigesemestern. Och han har lovat att vara mammas hjälpreda på flyget imorrn. Tur att det bara är drygt en och en halv timme iallafall...

En dag innan vi flyger hem till Sverige ser dagen ut såhär:

Ta Zora till veterinären, packa färdigt alla väskor, underhålla en rastlös Oskar, underhålla en febrig Nina (såklart, det är ju semester....), ta Oskar till ögonläkaren för att kolla upp det lilla brytningsfel man hittade under vårens skolhälsoundersökning, promenera Zora, skicka iväg ett par viktiga mail, sticka till mitt nya jobb för att kolla in kontor och medarbetare....

Ja, alltså, jag gör inte allt själv för Lars "jobbar hemma" idag (stackarn får väl sitta uppe halva natten för de där presentationerna man behöver i Tokyo pronto...) och är just med båda barnen på sjukhuset för ögonkollen.

Själv ska jag välja passande klädsel för första besöket på kontoret. Och vad är det frågar jag mig? Strikt och uppklätt i snyggaste kostymen och högklackat eller mer avslappnat i linnebyxor, top och sommarkavaj? Vilket intryck vill man ge? Jag tror jag satsar på det sista alternativet. Om inte annat för att det är högsommar ute idag och för att jag ju faktiskt inte jobbar ännu så jag behöver ju inte överdriva;). Skovalet kan bli svårt i och för sig eftersom jag gick lös på rean i helgen och handlade fem par skor.. Fast jag behöver ju nya skor i jobbet så det var ju rent av nödvändigt, eller hur?......

Nu saknas bara min "power"-handväska hehe. Hoppas den finns nånstans hemma i Svedala.

1 kommentar:

Jennifer sa...

Grattis till nya jobbet!!
Så roligt, det kommer att gå kanon.
Ha nu en fin semster!