onsdag 29 juni 2011

Jobbuppdatering

Jaha, nu är det klart. Kontraktet är påskrivet och min framtid som direktör är bestämd.

Det känns allt lite läskigt och jag pendlar mellan att tycka att det känns fantastiskt roligt och enormt spännande till att fundera på om jag verkligen har det som krävs och om det kommer att gå att kombinera en sådan roll med en bra jobb-familjebalans..

Tja, det får väl tiden utvisa antar jag. På frågan om presidenten trodde det här var ett 40-timmars-jobb eller mer svarade hon "mer", men lade å andra sidan till att det fanns stor förståelse för behovet av att kunna jobba flexibelt och tillade "men känner du att balansen mellan jobb och familj inte funkar så får vi prata om det". Fler garantier för att detta jobb ska kunna gå att kombinera med familjelivet kan jag nog inte få så jag får väl bara se tiden an och se hur det känns helt enkelt. Jag har ju aldrig varit och kommer aldrig bli en arbetsnarkoman så är det man förväntar sig så lär man nog bli besviken;).

Jag har iallafall fått upp semesterdagarna till 25 och har fått reda på att man stänger kontoret mellan 24 december och 1 januari (och med tanke på att de enda helgdagarna i Belgien under den perioden är 25 dec och 1 januari så är det rätt bra) så det känns rätt bra.

Jag ska nu försöka att koppla bort tankarna på det nya jobbet fram tills slutet av augusti. Det kommer att bli fullt upp och jag har mycket nytt att lära mig så hösten lär bli ganska intensiv, men jag tycker inte det tjänar mycket till att oroa sig för hur det blir då nu. Så jag hoppas jag kan njuta av ett lugnt och avkopplande sommarlov med familjen precis på samma sätt som ifjol:). Jag ser fram emot att träffa er alla snart!!

1 kommentar:

Anna sa...

Gratulerar till nya jobbet! Jag förstår din känsla. Det kan kännas rätt skränande men jag är alldeles övertygad om att du fixar det. Så skönt nu kan du verkligen njuta av en lång härlig sommar-semester. Vi ser fram emot att få se er i Sverige igen.
Massa grattiskramar från oss!!