torsdag 22 december 2011

Julefriden nära

Nu är det äntligen semester och jullov för hela familjen. Det känns underbart skönt och jag känner att sista veckornas stress faktiskt har släppt helt och hållet. Nu ska jag bara koppla av och umgås med familj och vänner. Jag tror hela familjen behöver vila upp sig lite och med två veckor på oss ska vi nog hinna med det också trots allt resande.

Imorrn beger vi oss av till Heidelberg där vi stannar över julhelgen och sedan styr vi kosan norr den 27:e. Jag håller tummarna för att vi får se lite snö i Sverige. Härnere har den lilla snö som fallit genast smält bort och som den vinterälskare som jag är så vore den allra bästa julklappen iår vara att få uppleva ett vitt snötäcke under torpvistelsen.

Nu dags för den sista lilla packningen innan det blir dags för en Corona och en pizza för oss vuxna. Barnen har precis somnat glada och mätta efter att vi alla ätit lussebullar, pepparkakor, Omas julkakor och mandariner för att fira att Nu Är Det Faktiskt Snart Jul. "Mamma, det här är mysigt" sa Nina där hon satt och mumsade på sin tredje pepparkaka.

Jag håller helt klart med. Nu ser jag fram emot den typ av jul som Adolphson och Falk sjunger om på ett sådant briljant sätt. Nu ska det minsann mig bli Mer Jul hemma hos oss också:).
God Jul till er alla från oss alla!

2 kommentarer:

a-lo sa...

Skönt att du redan kommit ner i varv, men fattar inte hur du hunnit allt!? Jag jobbar ju också heltid, men har i ärlighetens namn nog slirat lite med tiderna den här veckan, ehrm... Är i alla fall också redo för jullov efter positiv feedback på jobb igår. Gäller ju att sluta på topp, menar jag, innan det dyker upp en massa annat skit.

Vi ser nu alla fram emot jul (vissa 4-åringar mer än andra) och det ska bli skönt med lite ledighet. Har för egen del packat 3 böcker, vilket kanske är lite optimistiskt, men hellre byxlös än boklös som man säger.

Lycka till med all reselogistik och hoppas ni kan slappna av och ha det skönt däremellan.

Vi rings när ni kommer till Schweden, ja!?

Kram

Gunilla sa...

Härligt att allt fixat sig med jobbet så att du kan koppla av och ta det lugnt. Härliga bilder på Oskar och Nina de ser så förväntansfulla ut inför julen.Ha en fin jul och hälsa alla i Heidelberg.
GOD JUL!
Kramar i mängd.