onsdag 18 april 2012

Detta regn

Ja, jag vet att det är tjatigt att tjata om vädret, men det här är ju för bedrövligt! Kallt, blåsigt och värst av allt, detta regn. Jag kan inte komma ihåg sist jag gick i vinterkappa i slutet av april och jag ogillar det starkt. Sitter och tittar ut på en terass där det inte dricks en endaste kall öl eller glas vin just nu. Istället blir det te och extra filtar inomhus. Bra bokväder å andra sidan så det är ju tur att jag är en bokmal.

Försöker också hitta på något roligt att göra första majhelgen. Lär ju inte bli samma fokus som den ursprungliga planen som involverade glammigt storstadsliv, boutiqehotell, cocktails och vuxentid på andra sidan Atlanten, men det hade varit kul att åtminstone hänga på en ny lekplats. Kanske kan vi blanda en egen Cosmopolitan, ta på oss några extra ylletröjor, ta på oss goretexjackorna, gå ut på terassen och låtsas att vi egentligen är på den takterassbar på 15:e våningen där vi annars skulle befunnit oss. Förhoppningsvis ges det fler tillfällen att göra denna resan framöver än det gjorts de senaste fem åren.....

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Regn är inte kul men solen kanske tittar fram till 1:a maj.New York försvinner inte det kommer fler tillfällen.Saknar er mycket.Kramar till alla.

Kattis sa...

Regnet fortsätter tyvärr nog ett tag till. New York kommer såklart alltid vara kvar, men det hindrar inte att det känns jättetrist att ställa in en resa vi både längtat efter och skulle behövt just nu denna vår. Men, c'est la vie, någon gång kommer vi väl dit hoppas jag.....