tisdag 30 oktober 2012

Dags för flytt

Vi ska flytta. I maj nästa år bor vi på ny adress i Bryssel. Spännande såklart. Ännu mer spännande med tanke på att vi än så länge inte har en aning om var vi kommer att bo. Vi har nämligen blivit uppsagda från vår lägenhet. Vår hyresvärd har äntligen kommit underfund med att det inte kommer att vara möjligt att bygga om vårt duplex till ett triplex när hyresgäster bor kvar i våningen. Så vi måste alltså flytta.

Det känns lite sådär att ha en deadline för flytten som vi inte satt själva för vi vill ju hitta rätt boende och inte panikflytta. Men, men, jag intalar mig att detta nu gör att vi nu får lite eld i baken och allt kommer att ordna sig på bästa sätt. Förändringar som man inte drivit själv är ju alltid lite läskiga, men med lite tillförsikt hoppas jag att det här kommer leda till något bra. Och ett hus med trädgård..... Håll tummarna!

3 kommentarer:

Anna sa...

Oj! Ja det låter onekligen spännande. Vi håller alla tummar vi har här för att ni kommer att hitta ett fint hus med trädgård!!! :)
Kramar från oss!

Jennifer sa...

Låter jobbigt att det tvingas fram! Men hoppas det blir bra! Har ni lagt ner alla planer på Sverige? Tror ni skulle trivas i Stockholm och här finns ju de bästa jobben.
Kram!

Mrs Book Pond sa...

Merde! jag bara; här har ni gått och köpt hus utan att säga någonting! Fast sen läste jag vidare förstås..

På ett halvår ska ni nog hinna hitta något bra hoppas jag. Lomma är fint kan jag tipsa om ;)