onsdag 20 februari 2013

Underbart är kort..

..när man åker på sommarsemester i februari. Fast otroligt skönt att komma iväg och få vara ute i solen hela dagarna. Beachen på förmiddagen, poolen efter lunch och barnfri läsning på solgassande terass på eftermiddagarna. Släng till lite cava, restaurangbesök, knattedisco för att inte tala om trevligt semestersällskap (och villiga barnvakter:)) i form av mamma och pappa så blev det en lyckad pretentiöslös semester för oss alla. Som var precis vad vi behövde efter flytten.
På esplanaden på väg ner till stranden.
Dags att bygga sandslott och gräva kanaler. Det är som tur är ett evighetsjobb att fylla på vatten i vallgravarna;).
Det var inte endast barnen som roades av sandslottsbyggena. Lars var den som tröttnade sist.
Det var lite varmare i poolen än i havet. Oskar har efter badhusbesöken i skolan blivit riktigt vattenvan.
Oskar använde två t-shirts, ett linne och ett par short under veckan. Nina gick igenom hela sin garderob. "Nej mamma, inte den klänningen igen....."..
Känns som ytterligare en förvarning om hur tonårsoskars uppsyn skulle kunna se ut. "men mamma, lämna mig ifred nu....."..
Och Nina har redan börjat låna mina saker. Dessa nya solglasögon tyckte hon väldigt mycket om.


Nu är vi tillbaka i kylan igen. Imorse när jag stod och frös i väntan på spårvagnen kändes ledigheten redan långt borta. Å andra sidan är det rätt kul att komma tillbaka till det nya huset. Även om jag som den ordningsfanatiker som jag är störs av vi inte kommit iordning helt ännu. Att vi knappt bott här i en vecka och det är helt normalt hjälper inte. Jag vill ha allt fixat med en gång. Lägga upp gardiner, köpa mattor, hänga upp tavlor, få ordning på förvaringen av alla jackor, skor och vantar som verkar föröka sig dagligen, hämta art deco-byrån inköpt på ebay, fixa rätt belysning, packa upp röran i vardagsrummet på andra våning, arrangera mina böcker i bokhyllorna etc etc... Är möjligtvis en månad en realistisk deadline?... Längre än så kan jag nog inte vänta:). Efter det måste jag ju fixa i trädgården. Och köpa BBQ!

3 kommentarer:

a-lo sa...

Åh, vad härligt med solsemester och sol och bad!

Vi ska åka nästa vecka, men till snön! Nu funderar jag på hur dum i huvudet man får bli som åker från vintern till ännu mera vinter!?

Gunilla sa...

Semestern känns alltid avlägset när man kommer hem.Massor av snö här.Har varit på Blomsterlandet och inhandlat nya krukväxter och massor av tulpaner Det skall i alla fall bli vår inomhus. Vi hade en härlig vecka tillsammans.
Kramar till alla.

Kattis sa...

Ja, vi funderade också på skidsemester, men jag kände att jag behövde sommar efter en regnig sommar och seg höst. Fast nu när kompisar åker till alperna och fjällen blir jag ju såklart otroligt sugen på vintersemester också. Man är aldrig nöjd;)..

Jag har också inhandlat tulpaner. Och väntar på att våren ska anlända i Bryssel. Det verkar dröja för just nu är det minusgrader och nordpolskalla vindar som viner runt knutarna och jag har frusit rejält de sista dagarna på väg till och från jobbet. Kanske läge att skaffa en ordentlig vintergarderob också här...