tisdag 29 oktober 2013

Kusinbesök

I helgen kom lillebror med familj på besök. Vi spenderade en väldigt rolig och aktivitetsfylld helg ihop och det var full rulle på de fyra kusinerna mest hela tiden;).Stormvarning i söndags ledde till att alla allmänna parker stängdes och det gjorde att en av våra utflykter blev kortare än planerat. Dock tyckte speciellt Axel att det var minst lika roligt att bara åka spårvagnen fram och tillbaka;).
Svensk lördagsgodis blev väldigt poppis.
Vi hängde i Bois de la Cambre som nog kan kallas Bryssels gröna lunga. Perfekt ställe att koppla av på på helgerna eftersom man stänger alla vägar som går genom parken då. Det är här jag joggar.
Det är lika kul för stora och små att åka sparkcykel. Den här är vuxenversionen som jag och Lars har mycket kul med. Det går ordentligt fort!
Glass- och våffelbilar finns alltid i parken och är ju svårt att motstå.
Den här killen har redan fått koll på dribblandet!
Min fina svägerska och gulliga lillebror.
Hösten är sagolikt vacker just nu. Bäst att njuta medans det går. Snart nog kommer väl regnet och rusket...
Och att leka med löv i trädgården är alltid lika roligt.
"Lars?. Lars? LARS!?" Så lät det mycket på Axel i helgen. Han är väldigt förtjust i Lars. Här på väg till söndagsfikat på Le pain Quotidien.
Jag hade egentligen planerat vara ledig hela veckan. Sedan dök det upp något på jobbet som gjorde att jag är tvungen att jobba torsdag. Och nu kryper det jobbet över också imorrn. Igår var det inbrott på kontoret och en kollega fick sin laptop stulen, en massa email ramlade in som jag var tvungen att svara på för att vara förberedd för jobbet på torsdag, min att göra-lista rullar runt mentalt konstant och det känns inte alls som jag är ledig. Det är sista gången jag ordnar semester och stannar hemma i Bryssel för det funkar helt enkelt inte i mitt jobb. 

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Härliga bilder.Hösten är senare hos er,här är löven redan borta på träden.Tur att ni hade så fint väder så att ni kunde vara ute med barnen.Här har det regnat hela helgen.
Kram.

Mr M sa...

Jättekul att få hälsa på!!
Tack för all god mat och besöket på Le pain Quotidien. Kramar från oss alla till er alla :)

KarinM sa...

Tack för fantastiskt härlig helg! Kul för stora och små att träffas och roligt att få se ert fina hem.

Har ju en fin bild att skicka till dig hur det ser ut när du dokumenterar till bloggen :)

Så mycket gott vi ätit och druckit, väldigt generöst - igen tack för allt!

Kattis sa...

Jättekul att ha er här allihopa! Det blev riktigt tomt när ni hade åkt. Kom gärna tillbaka igen:).