fredag 1 november 2013

Halloween

Jag ogillar starkt denna tiden på året. Det är mörkt, grått, regnigt och allmänt trist. Dessutom sammanfaller november med de veckor på året då jag alltid har som mest att göra på jobbet. Fast jag gillar Halloween starkt. Ja, jag vet att det är kommersiellt och inte alls en europeisk tradition, men jag faller för stämningen. Jack the lantern, spöken och häxor och att kunna sitta uppkrypen i soffan omgiven av tända ljus och årets halloweenpyssel. Första november är en helgdag i Belgien så vi njuter dessutom av en långhelg. Happy Halloween på er allihop!
Halloweenträd.

Ett av husspökena.
Resten av spökfamiljen.
Resultatet av vårt halloweenpysslande igår.
Årets Jack the Lantern.
Monsterdrinkar till hela familjen. Det bjöds också på rosa och blå pannkakor. Barnen går nästan på att jag kan trolla;).

1 kommentar:

Gunilla sa...

Så mysigt det ser ut.Du är duktig på att hitta på roliga saker.
Det där med färgade pannkakor och drinkar var kul.Förstår att det uppskattades av Oskar och Nina.
Kram,ses snart.