söndag 15 december 2013

Det rullar på

Vart tog helgen vägen? Den har varit jättebra och mysig, men herregud så fort den försvinner! Ena sekunden sitter vi i soffan med fredagsmys framför julkalendern och i nästa ögonblick är det en timme kvar till läggdags på söndagkväll. Jag längtar verkligen till julledigheten. Det blir en hel del resande fram och tillbaka, men det ska bli underbart att ha en längre ledighet. Hösten har känts lång och vår fina sommarsemester känns långt borta.

Jag har iallafall betat av lite på den privata Att-Göra-listan och med en kombination av internetshopping och målmedveten julhandling nere i stan igår är numera nästan alla klappar inhandlade. Lussebullebak blev det till slut också igår. Jag kände mig otroligt tidseffektiv när jag kom på att jag kunde sätta degen på jäsning medans jag sprang. Tur jag sprang också eftersom jag satte i mig en tredjedels lussekrans så fort den kom ut ur ugnen;). Lite champagne och Toast Skagen på det så blev det en mycket lyckad lördagskväll. I eftermiddag har vi glöggat hos kompisar och nu sitter jag här och försöker få igenom en sista internetbeställning. Som Inte Funkar... "Ogiltig beställning, försök om några minuter"... Jag försöker igen och igen med samma resultat. Så jag försöker få tag på kundtjänst
fast den är ju såklart stängd.. Och jag måste beställa idag för att det ska komma fram i tid... Sur är bara förnamnet!
Väldigt smarrig krans om jag får säga det själv.
Jag skulle lagt upp ett kort på Oskar som var med under baket igår, men råkade komma in på fel december. Så nu blir det en återblick istället. Det känns inte så länge sedan, men det är knappt jag kommer ihåg hur det var att ha denna lilla killen hemma.
Oskars första jul...
Från noll till sex på ett ögonblick känns det som ibland.

1 kommentar:

Gunilla sa...

Tänk att det är 6 år sedan lille Oskar var tomte för första gången och vi firade jul tillsammans i Bryssel.Han var så gullig.
Mumsig lussekrans,hade gärna smakat en bit
Kram