torsdag 13 februari 2014

Chez nous

Det blir sällan några stilreportage hemma från oss, vare sig det gäller dagens outfit, eller inredning. Jag tror inte selfies görs sig när jag för det mesta väljer ett av mina två par jobbyxor och en av fyra cashmeretröjor såhär på vinterhalvåret. Foton från trendiga, men "personliga" rum där allt helst ska vara stramt (läs stora rum som är sparsamt möblerade), vitt, vitt och mer vitt samt innehålla mycket dansk design, möjligtvis med en orange kudde eller två inslängd i ett dyrt soffhörn och där alla prylar såklart kommer från olika "butiker", inte vanliga affärer är ju inte heller vår grej....

Nu är ju denna bloggen vare sig en modeblogg, eller en inredningsblogg, men här kommer iallafall ett foto från en älskad hörna i vårt bibliotek (älskar att ha två vardagsrum) som jag är väldigt nöjd med. Trots avsaknad av danska designelement;)
Soffa Klippan från IKEA med Marimekkoklädsel från Bemz, blå kuddar från HEMA, mönstrade kuddar från Indiska, yllepläd från Mariedal Design, 50-tals soffbord från tyska Ebay, Art nouveau-vas från antikhandel, glasskål från Iittala och ljusstakar som min mormor och morfar fick i förlovningspresent.
Det ska dock erkännas att jag är på gång att köpa en PH-lampa till köksbordet. Har haft en rislampa från IKEA för 10 euro upphängd där i ett år och nu ska den bort.....

3 kommentarer:

Mrs Book Pond sa...

Like the heminredningsreportage. Kanske fler foton nästa gång!?

Gunilla sa...

Du har fått till en mysig och varm känsla i denna del av rummet.Kul med lite färg.

KarinM sa...

Chez nous - åh, jag blir så sugen på att läsa franska igen. Får ta privatlektioner av dig & Lars :) En helg i Paris tillsammans kanske?! Magnus vill gärna dit... Om vi tar med oss småttingarna får vi ta och pricka in Eurodisney! :)

Kul att få lite uppdateringar här.

PS. Jag hämtade ut paketet från er igår, så nu börjar vi bli laddade för att snart fira 5-åring!