torsdag 13 februari 2014

Teknikintresse

Som alla förstår så syftar inte rubriken på mig;). Det ska inte påstås att jag har mer än baskunskaper på teknikområdet utan det har ju varit min lillebror som fått alla de generna. När han var liten och skulle rita var det bara maskiner och uppfinningar för hela slanten. Kan inte komma ihåg att han nånsin ritade en gubbe. Skulle väl ha varit en robot isåfall... Han spenderade också långa stunder med att förklara alla "ritningar" i detalj. Jag kommer ihåg långa utläggningar om tjuvlarm och brandvarnare.

Kanske kommer Oskar halka in på samma spår. Det har varit mycket superhjältar i tecknandet på sista tiden, men idag kom han hem med den här uppfinningen.
Det här är en äppeljuicemaskin. Längst till vänster finns äpplena som sedan åker ner och blir pressade och sedan åker saften in i själva maskinen och går igenom några komplicerade processer och sedan fylls juicen på flaskor längst ner.
Jag är imponerad över hans fantasi. I nästa version kan jag kanske övertala honom att fylla juicen på dryckeskartonger istället;)...


1 kommentar:

Gunilla sa...

Tror nog att Oskar har lite Mange gener i sig.Jättefin teckning på en äppeljuicemaskin.Den måste du spara.
Kram