måndag 5 maj 2008

Första dagen pa jobbet

Jaha ja, så är första arbetsdagen redan avklarad. Inte för att så mycket hände med tanke på att mina kollegor har fatt för sig att jag endast börjar jobba imorrn (och den villfarelsen tog jag inte ur dem). Sa det har varit väääääldigt lugnt och jag har inte jobbat ihjäl mig direkt.

Istället spenderade jag en massa tid på att radera alla dessa tusentals mail som fanns i min inbox samt att svära oever att intranätet hela tiden kraschar och andra tekniska och administrativa irritationer. Är det verkligen för mycket begärt att vi har ett smidigt intranät och fungerande email pa ett multinationellt dataföretag? Det är ju nästintill pinsamt hur dåligt allt fungerar ibland...

Om det har varit lugnt idag lär det bli fullt upp imorrn när jag ska träffa min chef som flugit in från Tyskland endast för att träffa mig. Det blir väl en salig blandning av storslagna visioner, komplicerade projekt, vaga ideer och tajta deadlines ("vi har väntat pa att du ska komma tillbaka och du kommer att få sååå mycket att göra" som flera kollegor redan har uttryckt saken) som kommer att bli min lott framöver.

Och jag som inte har mycket intresse för annat än:

a) om jag far jobba 80% framöver
b) hur det ska bli med Oskars dagisplats
c) om vi far en riktigt härlig och solig augustisemester i torpet iår

Hmm, jag är nog inte riktigt inne i jobbtänkande än sa länge alltså, men det får jag nog hålla för mig själv ibland alla dessa arbetsnarkomaner till kollegor...

Imorrn ska jag också för första gången köra bil själv fram och tillbaka till jobbet i Bryssels hemska rusningstrafik. Det ser jag inte fram emot alls. Tur att man har gps iallafall....

Inga kommentarer: