onsdag 7 maj 2008

Sommar i Bryssel


Visst är det typiskt att jag börjar jobba samma vecka som vi får sommarväder i Bryssel. Speciellt som det regnade och var ovanligt kallt hela april.... Jobbmotivationen är lika svag som majsolen är stark, men det har kanske också med att göra att jag än så länge inte har så mycket att göra. Jag har en känsla av att det är lugnet före stormen så jag passar på att ta det lite lugnt nu i början. Det känns iallafall lovande att alla olika avdelningar på europeisk och global nivå verkar vara mer koordinerade än förra året. Det känns också som om jag kommer ha mycket mer substans att jobba med nu när vi har satt ganska långtgående miljömål och jag ser fram emot att få sätta tänderna i det stora klimatprojekt vi jobbar på tillsammans med en av de större miljö-organisationerna.

Pa tal om tänder så undrar jag om Oskar inte kommer att bli tandläkare. Han har iallafall ett stort intresse för mina tänder och så fort jag öppnar munnen när jag har honom i famnen sticker han gärna in hela handen för en grundlig undersökning...

Oskar och Lars njuter av det fina vädret på altanen på dagarna. Det är härligt att ha en såpass stor terass att njuta av, men visst hade det varit skönt att ha en gräsmatta att gräva ner tårna i. Det ska bli så skönt att vara hemma i torpet tre veckor i augusti. Detta året måste ju bara bli bättre än förra året då vädret var bedrövligt. Vi har ju planerat att Oskar ska kunna ta ett första dopp i Jämnesjön, men då måste det ju vara ordentligt varm och skönt.

Det är härligt att njuta av en "Radler" (öl och sprite) på terassen en ljummen sommarkväll. Det verkar Oskar ockå tycka för han var väldigt intresserad av mitt ölglas ikväll. Fast det har nog mer med glaset att göra än innehållet för han är lika glad över att få smutta på ett glas vatten. Precis som en stor kille :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Sommar utan öl i Bryssel är ingen sommar tycker Oskar.

Anonym sa...

He's a cool cat with a cool hat :-)

Finfint väder i Malmö oxå, men jag bara bröllopsstressar så hinner knappt njuta. Fast ikväll ska vi grilla på balkongen!

Åsså har jag blivit sjuk typiskt nog. Ja, hellre nu än sen får man väl säga.

Soffan sover nu så jag ska nog lägga mig på balkongen och lura lite jag med. Trött idag efter bio & vin med tjejerna igår + att jag grät hela filmen så jag har seriös vätskebrist...

mebe later
/a-lo