torsdag 12 juni 2008

Sommarbroellop

Wow, vilken Sverigehelg vi har haft! Snacka om fantastiskt vaeder och vaerldens mysigaste broellop. I loerdags blev froeken Lorentzon fru Loef och inte ett oega var torrt, allra minst brudens (som dock hade vaerldens baesta vattenfasta mascara till skillnad fran oss andra).

Jag har sagt det tidigare och jag saeger det gaerna igen att det finns inte mycket som aer vackrare aen Skane pa sommaren i fint vaeder. Att vintrarna aer elaendiga har jag vael foertraengt.... Oerenaes slott var platsen foer broellopet och det var fantastiskt vackert. Anna-Lena och Kurt hade ju bestaellt fint vaeder foer vigseln som skedde utomhus och det fick de med rage. Sedan var ju staemningen fantastisk oavsett vaeder och hela broellopsdagen var precis sadaer perfekt som man vill ha den..

Bruden och brudgunmen var fantastiskt snygga bada tva och stralade sadaer haerligt foeraelskat som man nog goer en sadan haer underbar dag. Sophie, numera kallad Pippi, var ocksa pa gott humoer och floertade foer fullt med alla gaesterna.


Kvaellen bjoed pa treraetters middag och manga, roerande tal och sedan var det dags foer nagot som fick Lars att hoppa hoegt av glaedje, naemligen tillfaelle att sjunga karaoke. Och det sjoeng han sa det bara stod haerliga till. Han och Kurt var nog de mest passionerade sangarna under natten och gjorde det svart foer nagra andra att komma till. Det var nog tur att det inte fanns nagra ABBA-sanger foer da har jag en kaensla av att Lars hade varit uppe till gryningen..


Nu har man verkligen blivit inspirerad till att foersoeka planera sitt eget broellop. Kanske kan man hyra in Anna-Lena som broellopskoordinator? Det aer kanske dags foer karriaersbyte och hon har sannerligen en naturlig fallenhet foer detaljplanering...

Nu aer brudparet och Pippi i Tunisien pa smekvecka medans jag aer tillbaka i regniga Bryssel utan mina killar som semestrar lite laengre i torpet. Jaettekul foer dem, men ganska jobbigt foer mig. Att vara utan Oskar i naestan en vecka kaenns langt och laegenheten aer sa tom utan honom. Tur att jag iallafall har Zora som saellskap annars hade det varit aennu jobbigare. Hon insisterar pa att ligga under mitt skrivbord naer jag jobbar och det aer ju mysigt. Foerutom de ganger hon laegger av en brakare foerstas..'

Jaja, pa soendag ska jag haemta hem familjen fran flygplatsen. Hoppas flygresan gar lika bra som pa resan till Sverige da Oskar var hur snaell som helst och sov halva resan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Karriärsbyte? Anytime! Vi kan diskutera arvode när jag är tillbaka från honeyweek :-)