söndag 1 juni 2008

Nya tider

Jaha, sa har man alltsa jobbat en hel manad nu. Det boerjar kaennas lite mer normalt och jag har en hel del roliga projekt att sysselsaetta mig med sa det kaenns raett okej att jobba. Fast jag tycker fortfarande att manga av mina kollegor hetsar upp sig i onoedan oever smasaker och inte har foermagan att skilja pa det som verkligen aer noedvaendigt att goera just nu jaemfoert med det som faktiskt kan vaenta till morgondagen. Sedan aer det ju sa att med tanke pa att vi har sa mycket samarbete med vara amerikanska kollegor sa aer det ibland svart att vara effektiv eftersom vi bara har ett par gemensamma arbetstimmar per dag da vi kan jobba ihop. Om vi inte tajmar dessa timmar far de antingen ga upp i ottan eller sa far vi jobba klockan tio pa kvaellen....

Att ha den flexibilitet i sitt aebetsliv som jag har aer dock nagot man ska vara tacksam foer. Det aer sa oaendligt skoent att jag kan jobba var jag vill naer jag vill och att ingen ifragasaetter hur jag laegger upp mina dagar eller veckor sa laenge som jag levererar resultat. Dessutom sa boerjar jag jobba 80% fran och med juni och aer ledig varje fredag och det ska verkligen bli jaetteskoent. Att ha en bra balans mellan jobb och familj kaenns vaeldigt viktigt foer mig och jag hoppas att detta upplaegget goer att jag kan ha roligt och prestera bra pa jobbet och samtidigt kaenna att jag kan spendera tillraeckligt med tid med Oskar (och Zora foerstas!).

Oskar aer fortfarande lika social och aer pa gott humoer naestan jaemt. Han gillar att traeffa nytt folk och aer otroligt fascinerad av aeldre barn sa naer James, Helena och deras killar Sam och Emil kom och haelsade pa igar sa var Oskars oegon som tefat medans munnen var vidoeppen i ett stort O mest hela tiden. Emil, som aer femton manader, visade bade Oskar och oss hur det kommer att vara att ha en mobil bebis i laegenheten. Det blir alltsa snart till att plocka undan boeckerna i nedersta bokhyllan, staenga in dvdn och stereon bakom lasta doerrar och passa pa blommorna pa terassen foer det aer ju sa lockande att plocka de faergglada blommorna ;)

Naesta helg aer det dags foer broellop. Fast inte vart eget sa klart foer vi har inte lyckats organisera nagot iar heller (de flesta av vara vaenner har nu slutat att fraga naer vi ska gifta oss....). Nu aer planen naesta sommar, men vi far vael se hur det blir. Vi har ju inte kommit sa langt med organisationen aen sa laenge eftersom vi inte aer haelften sa organiserade som Anna-Lena "Excel Wiz Kid" Lorentzon och hennes Kurt "Drive All Night" Loef. Det aer dock inte omoejligt att vi snor alla bra koncept fran deras broellop som aeger rum naesta helg i Skane, haha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte fatta att det var en månad sedan du började jobba. Var tog maj vägen?

Känner igen det beskrivna mobilitetsperspektivet. här finns inte en bok i sikte under en meters höjd. Däremot har vi fortfarande inte kommit på hur vi ska lösa den stora frestelsen datorer med tillhörande sladdar...

Apropå bröllop så kan jag bara säga det att man ALDRIG kan vara ute i FÖR god tid ;-) Här håller vi spänningen uppe in i det sista med saker som ska falla på plats. Pust. Men det ska bli fantastiskt kul. Ser ut att bli strålande väder oxå.

kram

Anonym sa...

Hej!
Nu har jag kommit ikapp och hunnit läsa lite mer på din blogg. Kul! Fina kort är det också.
Här njuter vi av sommarsolen för fullt. Har spenderat hela helgen med att rensa ogräs. Det är faktiskt ganska avkopplande. :)
Ni kommer att få en perfekt bröllopshelg i Sverige! Hälsa A-L med en kram från mig. Ses vi på söndag? Hoppas det! Vi bjuder gärna på middag!
Kram