torsdag 21 januari 2010

Tillbaka i Bryssel

Efter tre långa, härliga och avkopplande veckor i underbart vackert vintersverige är vi nu tillbaka i storstan igen. Det första som slår mig är hur smutsigt Bryssel känns efter den vackert vita vintern hemma. Och hur dålig luften faktiskt är härnere... Inte undra på att vi har mängder att svart damm hemma i lägenheten hela tiden.

Annars är det ändå rätt skönt att vara hemma även om jag saknar vintern redan. Förhoppningsvis kommer våren tidigt härnere istället så att det blir läge för lite kaffe på terassen om en månad eller så.

På tal om damm så hade vi vår städtjej här igår igen. Jag är så glad att vi beslöt för att skaffa städhjälp (härnere är det dessutom riktigt prisvärt) och hon är verkligen duktig. Den här lägenheten har aldrig varit så ren som den är nu och alla rum glänser när hon är färdig. Jag menar här torkas lister och tavelramar och dammas på alla möjliga och omöjliga ställen som jag inte brytt mig om mer än sporadiskt. Och så dammsugning, rengöring av kök och badrum samt våttorkning av golv. Härligt! Det är ju inte det att vi inte har annat att göra som handling, matlagning, tvätt, disk och allt annat plock som hör småbarnslivet till så att få städningen gjord av någon annan känns verkligen lyxigt. Rekommenderas för andra trötta småbarnsföräldrar helt klart;).

Dessutom får städningen mig att ge mig iväg hemifrån ett par timmar på onsdagseftermiddagar med Nina (eftersom jag som gammal hemtjänsträv vet att det inte är så kul att ha lägenhetsinnehavaren runt benen när man städar....) och igår beslöt jag mig för att se om det kommit lite vårkläder i affärerna ännu. Det var dock mycket rea fortfarande (och det vårmode som kommit verkar bestå av mycket bleka pastellfärger tyvärr som inte passar mig alls...), men jag fick tag i tre fräscha bomullströjor iallafall som passar mig ännu bättre i färgerna nu när jag har blivit brunett:).

2 kommentarer:

Jennifer sa...

Jag överväger också städhjälp...
Hoppas vi ses snart, kram

Kattis sa...

Skaffa det!! Det är värt varenda krona/euro, jag lovar!