lördag 2 januari 2010

Gott Nytt År!!

Nu har vi varit hemma i Sverige i nästan en vecka och jag stortrivs! Vi har världens härligaste vinter med härlig krispig snö och strålande solsken och jag får äntligen möjlighet att umgås med nära och kära igen efter en ganska isolerad mammaledighetstillvaro i Bryssel i höst (gudskelov att det iallafall går att hålla kontakt via mail, chat och bloggande som gör avståndet hem lite lättare, men det är inte samma sak som att ses "live").

Jag har haft en sådan hemlängtan de sista månaderna och när jag nu träffar alla kompisar och familj så känner jag mer och mer att jag vill flytta hem igen. Jag är mätt på Belgien nu efter nästan tio år i EUs huvudstad och jag och Lars har kommit överens om att iår göra en aktiv insats för att försöka flytta hem familjen till Svedala om inte 2010 så inte senare än 2011.

Jag känner att jag inte har så mycket tid att blogga nu när jag för ovanlighetens skull har massor av familj och vänner att umgås med, men här kommer iallafall bilder på hur vårt mysiga jullov sett ut hittills.Nina träffar moster Karin första gången och trivs genast finfint i hennes sällskap.Min söta brorsdotter Julia på bästa humör.Vem hade trott att jag och kusin Rikard skulle få barn med sex dagars mellanrum... Jättekul verkligen. På nyår fick Sigrid och Nina träffa varandra första gången och jag hoppas vi alla ses snart igen. Vi lovar att invadera Bromma någon gång iår!

Vad var det bästa med 2009? Att vi fick vår underbara Nina såklart. Sedan är det extra kul att detta året gav triss i tjejer i släkten och att både kusin Julia och syssling Sigrid också är 09-or. Tänk vilket liv det blir om vi träffas nästa nyårsafton då alla ungar kommer vara springfärdiga!Oskar och Märta hade också kul ihop. Oskar är fascinerad av alla barn, men större barn är extra häftigt såklart!Lillebror, storasyster och våra goa tjejer. Tack Magnus och Karin för en jättekul fest. Supertrevligt och mysigt att få fira med er i ert fina hus.
Gott Nytt År!!!! Det ska bli spännande att se vad detta året kommer att bjuda på? En möjlighet till Sverigeflytt står högt på önskelistan, men mindre ambitiösa projekt är att komma igång med lite träning, planera några helger på tu man hand för mig och Lars efter att amningen är avklarad och att se till att få lite egentid för att gå ut med tjejkompisar eller bara gå på bio själv i lugn och ro. Med två små barn hemma har jag en känsla av att just sådant vore smart att prioritera (för både mig och Lars) så att vi får en bra balans i familjelivet.

2 kommentarer:

Karin sa...

Hej på er!
Vilka fina bilder! Det var härligt att ha fullt hus med barn & vuxna.

Vi hejar på att ni kommer hemåt till Sverige snart.
Kramar Karin & co.

Jennifer sa...

Hej, fina bilder, instämmer!
Tack själva, jättetrevligt.
Så roligt om ni flyttar hemåt och ni är välkomna snart till oss!