tisdag 26 januari 2010

Vardagsliv


Det är redan tisdag... Vart tar veckodagarna vägen? Det är fullt upp nästan jämt, ändå känns det som om jag inte får så mycket gjort förutom de vanliga hushållssysslorna. Den lediga tid jag får är oftast efter nio på kvällen och då är jag så trött att jag inte orkar mycket annat än att läsa en bok eller slökolla på teven.

Efter att Nina somnade klockan elva i igårkväll och sedan sov fram till halvåtta imorse (!!!!) skulle man ju kunnat tro att jag fick sova som en prinsessa också. Och det gjorde jag, fast mer som Prinsessan på Ärten än Törnrosa tyvärr. Med värsta förkylningen och ett äckligt riv och kill i halsen sov jag knappt ingenting och vaknade imorse och kände mig rätt kass. Som tur var kunde Nina övertalas till att sova till elva och efter tre timmars oavbruten sömn så kände jag mig lite bättre och vi stack ut i det fina vädret för en liten promenad följt av kaffe och kaka med Lars på fik.
Väl hemma var det dags för lite smakportioner igen. Broccoli- och potatismos denna gången som går ner sisådär (jag har smakat och kan inte säga att det är någon höjdare....). Däremot slank nästan en hel portion banangröt ner utan problem. Nina försökte till och med äta lite själv, men det gick väl sisådär....

Inga kommentarer: