torsdag 16 december 2010

Unna sig

Jag fattar inte vart all tid tar vägen. Det känns som om det är fullt upp nästan jämt och min "Att Göra" lista verkar aldrig bli kortare eftersom så fort något bockas av dyker något annat upp. Nu i jultider blir det ju extra mycket förstås med julklappsinköp och annat, men trots att jag nu inte jobbat på hela hösten så tycker jag fortfarande det är otroligt svårt att få till balans mellan alla familjemåsten på ena sidan och mina framtida jobb- och karriärsplaner å andra sidan. Det är svårt att vara riktigt effektiv på dagarna och jag måste nog försöka bli lite bättre på att struktura allt. Jag har märkt att jag gärna slänger in en tvätt/handlar/plockar/lagar mat etc. när jag egentligen enbart borde ägna mig åt mitt jobb- och språkkurssökande. Nu när allt funkar så bra för kidsen på skolan och dagis måste jag skaffa mig mer tid åt detta....

Dessutom måste jag börja unna mig mer saker för enbart nöjes skull. Som förälder blir man ju bra på att fixa till mysiga och kul familjeaktiviteter, men det är lätt att sätta sig själv på undantag och det är inte bra i längden. Så nu ska jag börja göra saker utan att alltid ha något egentligt motiv för det annat än att jag känner att jag har lust med det.

Så idag väljer jag att skippa att ta med mig buss-spårvagn och regnig promenad till det tematiska möte som äger rum i eftermiddag hos min karriärscoach (det är individuella möten, gruppmöten OCH temamöten, lite väl mycket tycker jag) och väljer istället att äta lunch med Lars på vår Michelinrestaurang i kvarteret.

"Because I am worth it;)".

3 kommentarer:

a-lo sa...

Bra prioriterat tycker jag! Själv ska jag göra en budgetvariant och äta julbord på IKEA..

Anonym sa...

Bra att du unnar dig lite lyx själv också.Här har det varit snöoväder idag, 15 cm snö har det kommit.Ni kommer helt säkert att få en jul med mycket snö. Kul för barnen, vi längtar efter er.

Kram mamma

Kattis sa...

A-Lo: Ja, det kändes som om vi behövde detta nu. Tvårätters lunch kostar bara 18 euro per person så det är helt överkomligt. Fast Lars insisterade på ett glas champagne också och jag var inte nödbedd;). Har dock en känsla av att sötebrödsdagarna här nog snart är över och vi får hålla hårdare i plånboken framöver...

Mamma: Mer snö, hurra, hurra!! Jag ser fram emot att få kasta mig nedför lekplatsbacken på snowracerns så fort jag kommer hem. Om barnen är snälla kan de också få följa med;).