torsdag 27 januari 2011

Ingen vår i sikte...

..men mina batterier är tillräckligt laddade efter den mycket lyckade solsemestern att jag klarar av att tackla det usla belgiska januarivädret. Jag blundar och drömmer mig tillbaka till solstolen, värmen och avkopplingen. Det lär inte bli sista gången vi ger oss av på detta sättet. Nya upplevelser och spännande ställen att se i all ära, men ibland behöver man bara komma bort från vintern och då är Kanarieöarna ett perfekt val, iallafall för oss:). Glada morföräldrar och busig Nina.
Trendig "mama" på lekplatsen;).
I det här hushållet försöker vi se till att båda barnen får möjlighet att leka med vad de vill oavsett om det anses vara pojksaker eller flicksaker. Det har resulterat i att Nina är väldigt förtjust i bilar och att Oskar älskar att laga mat med sin Briospis. Och som här ta på sig "lika fina kläder som mamma". Gulligt!
Att läsa tycker Oskar bara blir roligare och roligare. Här läses det Bamse.
Uppiggade och glada föräldrar som njöt av möjligheten av att få gå ut själva och äta på väldigt trevliga restauranger (inte alltid så lätt att hitta mitt i turiststråken) ett par gånger i vetskapen av att barnen var i tryggt förvar hos mormor och morfar. Det är värt mycket det!
Nina har blivit väldigt förälskad i både "Matte och Mommo" och frågar fortfarande var de är för någonstans hemma i Bryssel.

Tre veckors semester under en månad har onekligen varit lyxigt, speciellt som vi har upplevt både fantastisk vinter och underbar sommar. Brysselvädret just nu är dock mer upplagt för jobb och att få saker och ting gjorda. Därför har jag bestämt mig för att lägga mer systematisk tid på mitt jobbsökande så att jag får mer gjort. Igår gjorde jag ett antal personlighetstest och jobbtest på min konsultfirma, jag har ett par jobbguider och karriärsböcker att gå igenom och jag måste fortsätta fila på CV och ansökningsbrev. Samt leta efter jobb såklart;).

3 kommentarer:

Jennifer sa...

Ser underbart ut!
Snygg mamma och söta barn och så en massa sol.
Det var du värd.
Sorry att jag inte mejlat, har flängt mellan Italien och Sverige, Sigrid har börjat dagis mm mm
Hör av mig, kram!

Karin sa...

Hejsan!
Tack för det fina kortet! Ser verkligen ut som ni haft härliga dagar!
Kram Karin

Kattis sa...

Ja, semestern var verkligen underbart avkopplande. Jag hade inte insett hur välbehövlig den var förrän vi var där. Batterierna blev verkligen laddade och jag känner fortfarande av den energin jag fick av solen och värmen:).