tisdag 26 april 2011

Avkoppling

Tiden går fort när man har det roligt. Så fullt upp och trevligt att jag har brutit mot min egen informella bloggregel som säger att jag ska blogga åtminstone en gång i veckan. Å andra sidan heter ju bloggen "Funderingar från Bryssel" så det räknas kanske inte när man slöar till sig i Eggvena;)....

Trots packstöket och den aldrig helt roliga bilresan fram och tillbaka till Sverige så har vår påsksemester varit ovanligt lyckat. Vi har haft strålande fint väder, träffat familj och vänner och pratat med varenda granne vi känner i Eggvena så på det sociala planet har vi legat i gräddfilen minsann! Jag har massor med fina kort att lägga upp på bloggen, men nu väntar först lite förberedelse inför morgondagens möte på den industrimiljöorganisation där jag lyckades haffa direktörens intresse för min profil. Jag måste ju verka lite påläst. Och inte vara sådär trött som jag är idag (det underbara sommarvädret här är som gjord för en biere blanche på terassen, men luktar jag på en sådan nu somnar jag nog på stört). Vi kunde inte sova ut som planerat imorse eftersom Lars hade glömt att han kommit överens med vår städhjälp att hon skulle komma idag istället för imorrn.... Om jag är trött fattar jag inte hur Lars orkar vara uppe. Jag fick ju iallafall några timmars sömn här och där inatt, men han körde ju hela vägen. Hoppas vi får busungarna i säng i tid så vi också kan gå och knyta oss i hyfsad tid.

3 kommentarer:

Anna sa...

Skönt att höra att ni kom hem ordentligt. Och tack för senast! Det var mysigt att få träffa er alla igen.
Då inväntar vi fina bilder. :)
Hälsning från ett soligt och skönt Turkiet.
Kram Erik, Anna

a-lo sa...

sååå, hur gick det?

Kattis sa...

Ja, nu är äntligen bilderna upplagda och jobbmötena avklarade. Skönt! Nu tar jag helg tror jag:).