onsdag 6 april 2011

Huvudjägare: Avsnitt 2

Jaha, imorse var det dags igen. Att besöka det andra stora EU Public Affairs headhunterkontoret i Bryssel. Denna gången hade jag förberett mig bättre än sist och tänkt till ordentligt på hur jag bäst skulle sälja mig och jag tycker verkligen det gav resultat.

Vi hade en givande diskussion och det sas rakt ut att min profil var just den typ man skulle leta efter om man hade en kund som letade efter en Communications eller Pubclic Affairs Director/Head of Europan Office för just miljöfrågor. Fast just nu har man ju såklart inte det....

Å andra sidan visste jag ju att om man själv kontaktar en headhunter istället för tvärtom så handlar det till en början mer om att få en bra placering i deras interna kandidatregister så det är ju inte omöjligt att något passande dyker upp. Dessutom var det roligt att höra att man tyckte att mina erfarenheter av att jobba med miljöfrågor för olika typer av företag och organisationer under en tioårsperiod var väldigt meritande:). Med tanke på att sista jobbet lämnade vissa negativa spår av olika anledningar så är det extra roligt att få en sådan positiv respons.

Nu är det snart påsklov och Sverigevisit som gäller (påminn mig igen varför vi vill åka ifrån ett somrigt och varmt Bryssel till ett regnigt och grått Eggvena?), men sedan blir det förnyade tag både vad gäller franskan och nätverkandet och så får man hoppas på det bästa. Och vänta.. Och vänta lite till;)....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer kanske att få svårt att välja jobb bland alla erbjudanden.
Viktigast att du trivs med det du kall arbeta med.Vi håller tummarna.
Välkommna hem vi har beställt fint vårväder.
Kram mamma

Kattis sa...

Ja, det hade ju varit idealet:). Vi får väl se hur det går, men trägen vinner får man hoppas....

a-lo sa...

Att vänta är nationalsport hemma hos oss numera.. Kul iaf att kontakten kändes bra, även om det inte fanns något konkret. Man vet aldrig vad som dyker upp!