tisdag 17 juli 2012

Utan barnen hemma

Vad gör man utan barnen hemma? Vi är inte vana att ha tid på egen hand och definitivt inte att vara hemma i Bryssel själva. Något jag sett fram emot samtidigt som jag ju vet att det inte tar lång tid innan jag börjar sakna de små monstren;).

 Det här är iallafall några saker vi har njutit av i helgen:

Lunch: korv- och ostmackor
En drink eller två på kvällen...
Sommarklädd (i regnet) och på väg till belgiskt brasserie följt av vinbarshäng.
Söndagsbrunch. Vi sov ända till klockan halvnio då Zora tyckte det var dags att gå upp.
Promenad i Bois de la Cambre med Zora i maklig pensionärshundstakt.
Ikväll sitter jag helt själv hemma och känner hur jag nu fått nog av mitt eget sällskap. Nu saknar jag barnen och familjelivet och ser fram emot en avkopplande semester i Sverige. Det är bra att påminnas om att trots att jag ofta pratar om att jag vill ha mer egentid så är det faktiskt familjelivet jag trivs bäst med. Och att trots att jag verkligen trivs med mitt jobb och de utmaningar det ger mig så är det mina relationer till de som står mig nära bland vänner och familj som får mig att må bra och se till att jag får rätt balans i tillvaron.

En och en halv dag kvar nu och sedan semester. Hurra!!!!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Vi längtar efter dig här hemma i Borås.Ha en trevlig resa hem. Bosse kommer och hämtar dig på flygplatsen.
Stor kram.