lördag 29 september 2012

Att hinna med

Har varit på kurs i Stockholm i veckan. Väldigt givande som vanligt, men allt nytt man lär sig ger upphov till nya funderingar, nya strategier och nyttig självrannsakan. Jag vill ju bli bättre på det jag gör både på verksamhetssidan, men också vad gäller personalarbete. Samtidigt som vi har flera projektdeadlines i mitten av oktober, ligger mitt uppe i budget- och verksamhetsplanering för 2013 och jag har en ny medarbetare att skola in. Det är alltså mycket press på flera håll just nu och att ställa de höga krav jag gör på mig själv är inte alltid nyttigt för jag hinner helt enkelt inte med allt. Inte om jag vill hinna med att umgås med min fina familj. Däremot kan jag inte alltid välja att strunta i saker för att jag inte hinner där jag sitter. Hur skulle det se ut liksom?

Dock måste jag jobba på min Att Inte Göra-lista i höst. Vissa saker måste väljas bort eller delegeras och jag måste definitivt bli bättre på det framöver....

Inga kommentarer: