lördag 1 september 2012

Temposkifte

Sist jag bloggade bakade jag småkakor och gjorde äppelmos iklädd gamla jeans och en tröja som sett bättre dagar. Nu drar jag jag på mig sidenblusarna och höga klackar och dras raskt rakt in en tornado av jobb. Mycket roligt jobb visserligen, men när jag inte ens haft tid att uppdatera mina Att-Göra-listor efter semestern, då ligger tempot på lite för hög nivå;).

Extra högt denna veckan efter Det Viktigaste Mötet Detta Året som ägde rum igår. Har jobbat hårt med förberedelserna sedan i juni och sedan spurtat sista veckan för att hinna med allt. Nu gick det iallafall bra som tur var och jag känner mig nöjd med min insats.

Nu njuter jag av sensommaren i Bryssel och av att kunna koppla bort allt jobb över helgen. I eftermiddags blev det en timmes solning på terassen medans Nina och Oskar tog ett bad i sina miniuppblåsbara pooler. På måndag börjar skolan och båda barnen är spända och förväntansfulla. Oskar får nya fröknar och delvis nya kompisar, medans Nina nu börjar skolan i första maternelle. De fick nya skolväskor idag och blev så förtjusta i dem att de nu sitter med dem på sig i soffan och tittar på barnprogram:).

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Så gulligt att Nina och Oskar blev så glada över sina skolväskor.Det bådar kanske gott inför morgondagen när skolan börjar.Tänker mycket på dem.
Stora "börjanskolan"-kramar till Oskar och Nina.

Jennifer sa...

Ha en bra arbetshöst Katarina!
Märta har också börjat riktiga skolan nu, med ny ryggsäck hon med, och stortrivs.
Kram

Kattis sa...

Javisst är det något speciellt med skolstart och nya skolväskor:). Jag kommer också ihåg hur roligt det var att få nytt pennskrin och få välja fint omslagspapper till skolböckerna...