fredag 19 oktober 2012

Äntligen fredag

Får man lov att gå och lägga sig samma tid som barnen på en fredag? Är så trött... Dagen började med att Oskar ville gå upp kvart över sex och att vi upptäckte att vi har en vattenläcka under klinkersgolvet i badrummet (och nej, rörmokaren som lovade ringa idag har inte hört av sig). På jobbet är det diverse deadlines som vanligt och på lunchen rusade jag runt som en galning för att hinna med att köpa nya friluftskläder för vår teambuilding i Ardennerna nästa vecka (insåg att de friluftskläder jag har är i torpet därav blixtinköpet) samt fixa present till det födelsedagskalas Oskar ska gå på på söndag. Väl hemma har jag hunnit med att bada barn, fixa pannkakor, röra ihop en guacamole (efter den tillhörande ölen lär jag garanterat somna) och förbereda en fiskgryta till middag för mig och Lars. Har nu fastnat i laminon och har inte den minsta lust att flytta mig. Trots att jag utsätts för den Tom och Jerry-film som Oskar och Nina har som älsklingsfilm just nu (och som vi därför tittar på jämt). Jag hoppas energin återvänder imorrn:). Skål och trevlig helg på er allihop!

Inga kommentarer: