lördag 20 oktober 2012

En riktigt bra dag

I förmiddags vinkade jag och barnen av Lars i en taxi på väg till flygplatsen och en veckas vistelse i Tokyo. Vi är ju vana vid att han åker dit ett par gånger om året, men just det att han är så långt bort känns alltid lite extra. Därför är jag glad över att vi haft en sådan bra dag idag. Vi har inte gjort något speciellt alls utan bara hängt hemma, men ibland är det faktiskt just de dagarna som man mår bäst av. Ingen stress, inga måsten, inga tidsbegränsningar.

Vi har kollat lite film, pysslat, lekt pirater och pratat och diskuterat allt från hur det känns att flyga i sina drömmar till vilka vi längtar efter just nu (Oskar: pappa och Sophie, Nina: pappa och Julia), Vi har hunnit med lördagsmys och nu sover Nina och Oskar i min säng. Jag ser fram emot att trassla in mig bland deras sömnvarma kroppar snart. Vi har ju aldrig haft barn som kommit in till oss på nätterna och det är ju klart skönt för nattsömnen, men jag kan sakna närheten ibland. Så detta känns som en riktig lyx för mig. Känner mig riktigt tillfreds med min tillvaro just nu...
Pirat på sjörövarpicknick på en öde ö omgiven av hungriga hajar.....
Nina är väldigt inne på allt som har med prinsessor att göra nu, men sjörövarutstyrseln är fortfarande mest populär.
Efter lördagschokladen pysslade vi sängar till Ninas påskkyckling och Oskars påskhare.

Inga kommentarer: