söndag 28 oktober 2012

Halloween

I måndags hade vi 25 grader varmt, imorse var det frost ute. Jag har varit på en riktigt lyckad teambuilding i Durbuy (vi prickade in det fina vädret) och mamma och pappa har varit i Bryssel hela veckan. För andra året i rad har vi passat på att fixa lite Halloweenpyssel ihop och det var lika kul som vanligt. Jag gillar vanligtvis inte alls importerade traditioner som mest känns som kommersiella jippon (Alla Hjärtans Dag till exempel), men Halloween och pumpakarvandet har jag fått blodad tand på.
Först måste man hitta den rätta pumpan och det mönster man vill ha. Jag föredrar den klassiska Jack o'Lantern.
Sedan skär man av locket i 45 grader med en tandad kniv och gräver ur alla kärnor och "skägg". Sedan skär man ut mönstret efter att ha tejpat det på pumpan, i med ett värmeljus och sedan är det färdigt.
Tidigare på dagen hade vi fixat ett par Halloweenmobiler..
Såhär blev resultatet. Riktigt höstmysigt tycker jag.
Happy Halloween på er allihop!

1 kommentar:

Gunilla. sa...

Kul att vi lyckades det här året också. Den blev mycket lyckad och ser också lite gladare ut.Jag nöjer mig med lite brandgula blommor här hemma.
Ha en skön Halloween. Saknar Oskar och Nina.
Stora kramar från oss.