onsdag 13 mars 2013

Definitivt vinter

Igår stod hela Bryssel stilla. Media rapporterade om 160 mil bilköer och många lyckades inte ta sig till jobbet överhuvudtaget. På grund av de mängder snö som fallit under natten och som fortsatte att falla under dagen. Med bussar och spårvagnar inställda blev det till att pulsa fram på oplogade trottoarer till mina möten. Tack och lov att jag varit smart nog att dra på mina vandrarkängor.... Jag somnade nästan i soffan klockan sex efter all oväntad motion, men tog mig i kragen och gav mig ut igen för att gå på bio med en kompis.

På bio. Hör ni... Jag gå på bio, det blir nästan aldrig av numera och det är synd för det är en skön avkoppling om man hittar den rätta filmen. Och det gjorde jag i Silver Linings Playbook. En riktigt bra film som jag varmt rekommenderar. Att vi sedan avslutade kvällen på spansk tapasbar för att dricka ett glas vin (eller tre) gjorde ju bara kvällen bättre. Nästa vecka kommer Great Expectations till Bryssel så jag blir rätt sugen att bryta trenden av att gå på bio en gång varannat år.....


1 kommentar:

Gunilla sa...

Vinter här också det kom 5 cm snö i natt och det är minusgrader.Kylan kommer troligen hålla i sig.Osäkert om snön försvinner till påsk tyvärr.
Vi lever på hoppet.
Kram.