onsdag 27 mars 2013

Going native?

ALLA pratar om vädret nu. Eller brist på väder, eller hur man nu ska beskriva denna eviga vinter.  På löpet i lördags: kallaste 23:e mars sedan 1873! Själv känner jag hur jag blir surare och surare över att det är minusgrader och snö i MARS. Jag menar det är ju inte normalt. Alls.... Jag har nog gått och blivit lite halvbelgisk iallafall för även om jag ofta ber om "en riktig vinter" i Belgien så inser jag nu att jag faktiskt bara accepterar vinterväder ett par månader om året...

Jag försöker att skaffa lite mental vår och medans Lars är ute på jobbmiddag sitter jag här och dricker ett glas rose (varför finns ingen apostrof på ipaden?) och lyssnar på Gyllene Tider. Lite Juni, Juli, Augusti och Gå och fiska ger mig lite hopp om varmare och ljusare tider.......

1 kommentar:

Karin sa...

Håll inne e så kommer det alternativ! Ses snart!

Vädret är vad det är... soligt här i alla fall, men kallt.