söndag 16 juni 2013

Online shopping

Jag kan tycka att det är rätt smidigt med online shopping och har haft ganska goda erfarenheter av det. Allt från supersnabba leveranser från England med Amazon till handskrivna kort från Polarn & Pyret gör att jag tyckt att detta sättet att handla på är väldigt praktiskt.

Tills de gånger man sitter på någon förbaskad hemsida och mödosamt fyller i all femtioelva detaljer som behövs för beställningen för att först se sidan krascha ett par gånger och sedan uppleva hur kortbetalningen inte fungerar. Det bästa är ju såklart när detta sker utan någon som helst förklaring.

Som idag. Har spenderat 40 minuter på Ikeas svenska hemsida för att jag tänkte det skulle vara slut med våra dåliga sängtillvaro i torpet. Här skulle införskaffas två par kvalitetsmadrasser och enkla sängramar. Eller inte som det visade sig när det bara inte funkar. En varningsskylt lyser upp följt av, ja ingenting....

Jag vet att det är en småsak, men jag vet också med mig att jag nu kommer hinna glömma bort att försöka igen (inte för att jag har större förhoppningar att det kommer funka bättre då). Nej, dålig stil IKEA, det här var jag inte imponerad av. Som om jag inte har roligare saker att syssla med en söndagskväll. Som att tackla stora strykhögen i gästrummet, läsa rapporten till mötet imorrn bitti, eller fila på den viktiga presentationen till tisdag... Usch, nej, söndagkvällar är inte min favoritkväll på veckan direkt.

1 kommentar:

Mrs Book Pond sa...

Ja, IKEA IT suger, det är ju det jag säger ;)