torsdag 6 juni 2013

På resande fot

Packa väska, packa upp, packa om väska, packa upp, packa om.... Sådär har mina senaste två jobbveckor sett ut. Tre jobbresor, sju dagar borta och knappt tid att hinna hem och träffa familjen mellan varven. Det har varit bra och givande resor, men jag känner mig ändå tacksam för att jag i vanliga fall aldrig reser så mycket. Jag har många kollegor som är borta mer än hemma, men det hade aldrig fungerat för mig, vare sig jag haft familj eller inte. Så kul är det inte att flänga runt på flygplan, släpa med sig kabinväskan och bo på hotell...

Däremot så får ju erkännas att man ibland får en riktigt fullträff vad gäller kombinera nytta med nöje. Senaste jobbresan till Finland var precis en sådan. Jättebra ur ett jobbperspektiv, men också otroligt trevligt på det sociala planet. Jag fick bo i en privat gäststuga, kördes omkring av privatchaufför, bjöds på ren, gädda, anka, lax, murklor, karelska pajer och alldeles för många goda desserter och kakor. Dessutom blev jag inbjuden till min kollegas stuga, pittoreskt liggandes precis vid en sjö. Dessutom var det värmebölja och 30 grader varmt så perfekt för svalkande dopp i det 23-gradiga vattnet. Nu känns det faktiskt som om sommaren har kommit!
Sagolikt nordiskt vackert vid sjön som det bara kan bli en vacker sommardag.
En sådan här träbjörn hade varit fint att ha i torpet.
Svalkande bad, trevligt sällskap och ett och annat glas cava. Nej, det kan inte bli mycket bättre!

1 kommentar:

Jennifer sa...

Ja du, det är allt annat än glamoröst att resa hela tiden...
Jag vet.
Men du ser att ha haft det bra ändå, det är du värd!
Kram, Jen