fredag 24 oktober 2008

Hoestmoerker

Det boerjar bli segt att komma upp pa mornarna. Det aer nattsvart ute och kaenns ofta som mitt i natten. Fast vissa dagar aer det ocksa natt eftersom Oskar aer jobbigt morgonpigg och vaknar klockan fem atminstone 2-3 dagar i veckan. Numera anser jag mig ha fatt sovmorgon om jag far sova till halvsju.... Nu pa loerdag natt blir det ju vintertid ocksa, men jag har en kaensla av att Oskar inte alls kommer att paverkas av det sa jag anar att vi kommer ga upp aennu tidigare aen vanligt ett tag framoever.. Foer att se det hela fran den positiva sidan sa kan man ju se fram emot sommartid i var da Oskar kommer bli en riktig sjusovare :)

Tur att vi har en solsemester att se fram emot om bara tva veckor. Det kan vi behoeva allihop. Ligga och lata sig i solen med en bra bok pa dagarna och ga ut och aeta gott pa kvaellarna. Dessutom sa kommer vi ha fyra potentiella barnvakter med oss sa da kanske jag och Lars kan fa ga ut sjaelva en kvaell foer det hoer ju inte till vanligheterna direkt......

Pa tal om boecker sa har jag just boerjat pa Peter Hoegs senaste bok: The quiet girl. Den verkar precis som Froeken Smilla riktigt bra aeven om den redan efter 30 sidor boerjar bli ganska invecklad.. Jag har ytterligare nagra godbitar kvar att laesa efter mina bokinkoep i London, men jag far nog fylla pa foerradet infoer Gran Canaria sa det blir till att logga in pa Amazon och surfa runt lite..

Planerna foer helgen aer oambitioesa. Lars drar en vecka till Tokyo imorrn eftermiddag sa vi hinner inte med sa mycket och jag och Oskar tar det nog lugnt hemma pa soendag. Zora aer pa semester hos Lars foeraeldrar samma vecka sa det blir lite laettare foer mig. Det aer tillraeckligt mycket springande fram och tillbaka till dagis tva ganger per dag (25min i vardera riktningen) och med en hund att rasta samt jobb att skoeta blir det koerigt. Dessutom sa vet jag att Zora har det jaettebra hos Lilo och Uwe. Fast det innebaer inte att jag inte saknar henne foer det goer jag. Hon aer en familjemedlem och hon aer alltid ett stort saellskap sa det kaenns inte riktigt bra att hon inte ligger under mitt skrivbord som vanligt pa dagarna....

Inga kommentarer: