tisdag 14 oktober 2008

Influensatider

Oskar aer sjuk. Igen..... Efter att ha boerjat dagis i september har vi raeknat ut att han varit mer eller mindre sjuk alla helger utom en sedan dess. Efter en vanlig foerkylning fick han influensa (den allra foersta patient att fa den diagnosen pa sjukhuset iar...) och naer han precis haemtat sig och fatt ga tillbaka till dagis ett par dagar blev han dalig igen med hoeg feber i helgen och efter nytt laekarbesoek sa fick han diagnosen oeroninflammation. Stackars kille... Laekaren blev faktiskt foervanad naer vi beraettade att foerutom att han sover daligt pa naetterna och har tappat aptiten lite sa aer han annars oftast lika glad som vanligt foer det aer tydligen inte sa vanligt med just oeroninflammationer som ju kan goera vaeldigt ont. Det aer en riktigt liten stark viking vi har alltsa:)

Oskar har numera fatt sina foersta smakupplevelse av nagot soett. Fast inte som jag hade taenkt mig med en mattligt sockrad tarta till ettarsdagen. Istaellet blev det i form av artificiell citronsockrad antibiotika. Visserligen med soetningsmedel och inte socker, men aenda.. Fast det aer nog smart foer annars hade Oskar aldrig gatt med pa att dricka en sked med sadant tre ganger om dagen!

Numera maerker vi att Oskar gaerna vill leka med lite stoerre leksaker. Vi far fundera pa vad som kan passa bra infoer ettarsdagen. Fast han har redan hittat nagot kul att leka med hemma som uppfyller kraven. Den aer metallbla, har hjul, later hoegt och har ett par skojiga knappar samt en lang snabel..

Yes, vi snackar dammsugarfoeraelskelse. Sa fort han ser dammsugaren blir han superglad och idag fick han moejlighet att "hjaelpa till" genom att sitta pa golvet naer jag dammsoeg nedervaningen. Mamma tyckte foerstas att Oskar var ovanligt intelligent som snabbt laert sig hur man saetter pa och av dammsugaren efter endast en demonstration, men jag har en kaensla av att jag kan komma att angra att jag laert honom detta framoever med tanke pa hur entusiastiskt han tog sig an uppgiften idag.

Nu har jag tagit tva obetalda foeraeldradagar fran HP. Det aer ju inte klokt att jag bara har tio sadana per ar. Nu iar fungerar det ju eftersom det redan aer oktober, men hur det ska ga framoever vagar jag knappt taenka pa. Hur far andra belgiska foeraeldrar det till att ga ihop kan man undra?..

1 kommentar:

Anonym sa...

Proppen har en exakt likadan body med hund på! Fast hon hatar ju dammsugaren, så det har de inte gmenensamt iaf.

Hoppas O blir frisk som en rackare snart.