söndag 26 oktober 2008

Sjukdomsstatistik

50% av alla smabarn blir ofta sjuka naer de boerjar dagis, 50% klarar sig med nagon enstaka foerkylning.. Sa foerklarade var barnlaekare saken sist vi var pa sjukhuset med Oskar. Och visst kommer jag vael ihag att jag hoert fran kompisar och kollegor med smabarn att deras barn varit sjuka "jaemt", men jag har vael aenda trott att vi skulle slippa detta med tanke pa att allt annat gatt sa smidigt detta aret med Oskar och att han tills i september aldrig varit sjuk. Fast nu vet jag att Oskar tillhoer gruppen med "ofta sjuka" och den ena sjukdomen efter den andra avloeser varandra..

Just nu har han rakat ut foer vaersta magsjukan och har projektilkraekts inatt. Pa sig sjaelv (fem pyjamasar), pa mig (tva nattlinnen), pa saengarna (Oskars saeng, mina saengklaeder), samt pa golv, mattor och skoetbordet... Jag var tvungen att saetta bade mig och Oskar i badkaret klockan tolv inatt foer att fa tvaetta bort alla spyor.. Foer att inte tala om vilket tvaettberg det blir. Det aer tur vi har egen tvaettmaskin iallafall!

Sa medans Lars satt i business class till Tokyo och sippjade champage satt jag alltsa haer och gnuggade kraek ur klaeder och lakan i badkaret.. Jag inser ju att Oskar inte kommer att fortsaetta att vara sjuk i all evighet och jag aer oaendligt tacksam att han hittills inte blivit allvarligt sjuk, men de sista manaderna har verkligen inte varit speciellt glamoroesa eller upplyftande direkt.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jesus, det blev en omgång till alltså. Stackars. Lät som ett absolut lågvattenmärke ändå. Nu kan det knappast bli värre?

Finns galonsängkläder ;-)

Anonym sa...

Hej Oskar. Hoppas du blir frisk snart och slutar kräkas ner din mamma.. Jag vill tacka så väldigt för det roliga bollspelet på min födelsedag. Jag ägnade större delen av kvällen åt att lägga bollarna i rätt hål och jaga dem över hela lägenheten.

PS. Tårta var festligt. Man blev helt vild och fnissig hela kvällen. Passa på när du fyller år. DS.

kramar

Kattis sa...

Vad roligt att bollspelet blev uppskattat. Det aer ju alltid bra med leksaker som de sma liven kan sysselsaetta sig sjaelva med ett tag, hehe....

Ja, jag boerjar bli vaeldigt troett pa all denna sjukdomstid. Att Oskar da sover mindre aen vanligt och i vilket fall som helst vaknar okristligt tidigt (fem nu med vintertid) goer ocksa att man alltid kaenner sig haengig pga soemnbrist och det goer ju att jobbet inte blir sa effektivt utfoert alla ganger heller..

Lars har det inte sa glassigt i Tokyo heller. Fick just ett sms daer han beraettar att han ligger daeckad i just maginfluensa....