torsdag 27 augusti 2009

Modelängtan

Varför jobba när man kan sitta och surfa planlöst fram och tillbaka istället?..... Nu brukar min arbetsmoral vara bättre, men nu har jag faktiskt inte längre något kvar att göra utan sitter mest i stand-by funktion framför mailen.

Nu börjar jag känna mig enormt sugen på att införskaffa mig en läcker höstgarderob. Jag är väldigt nöjd med min graviditetsgarderob, men jag har sett en hel del läckra sommarkläder i sommar som hade varit idealiska för min vanliga figur, men som det såklart inte varit läge att köpa så nu kliar det i fingrarna och plånboken inför höstens kläder och skor..

Jag är inte alls någon märkesfreak och handlar det mesta på H&M, Zara och Mango, men jag är väldigt sugen på dessa läckra skor och kläder just nu. Som min mamma kan intyga så har jag alltid älskat träskor sedan jag var liten och är supersugen på något ur Swedish hasbeens kollektion i höst. Visst är det läckra skodon?! Inte alltid superpraktiska och löjligt dyra men jag Vill Ha.....http://www.swedishhasbeens.com/
Dessa skulle sedan kunna kombineras med något från det härliga märket Desigual: http://www.desigual.com/. I somras gav jag mig tåls och köpte endast en handväska, men i höst ska jag minsann unna mig något från deras höstkollektion!!

4 kommentarer:

Karin sa...

Hej igen!
Hasbeens är verkligen URsnygga!! Vet inte om jag kommer unna mig ett par... men tycker verkligen att du kan behöva lite svensk träskonostalgi på Bryssels gator i höst!

Du får guida mig till Desigualkläder nästa gång vi kommer ner till Bryssel. Verkligen roliga & annorlunda kläder!

Kram igen
K

Kattis sa...

Ja, jag vet, men de är lite väl dyra kanske. Å andra sidan har jag ju inte köpt mycket nya kläder )eller skor) det senaste halvåret så kanske skulle man kunna unna sig något iallafall. Får fundera lite på det.. Hörde att ni har tillgång till huset nu. Vad roligt!!

a-lo sa...

Vilken modebloggare! Du kanske ska byta karriär :-)

Kattis sa...

He he, ja, jag följer i fotspåren på de trendiga mammabloggarna på Mama, eller hur?! Nja, det lär nog inte bli så ofta har jag en känsla av. Fast det där med karriärsbyte är nog inte så dumt under omständigheterna direkt....